Chatbot. De ce îl folosesc marile companii

Chatbot. De ce îl folosesc marile companii

Marketingul conversational prin instrumentul sau, chatbot, este folosit de numeroase companii mari la nivel mondial, precum:

KLM Airlines, Booking, Sephora, The Wall Street Journal etc.

Exista mai multe motive pentru care cele mai mari afaceri ale lumii au hotarat sa foloseasca acest sistem. Au vrut sa fie primele care inoveaza pentru ca oamenii din spatele acestor business-uri stiu ca inovatia duce catre prosperitate.

Intr-o lume in care suntem inconjurati de diverse aplicatii de mesagerie instant, afacerile trebuie sa fie prezente si ele in aceste medii. De ce?

1. Formarea relatiilor de incredere cu potentialii clienti

Prin chatbot, care este un sistem automatizat de comunicare si asistenta virtuala, interactiunea cu publicul larg se desfasoara non-stop, 24/7.

Astfel, oricare ar fi problema unui potential client al afacerii tale si oricare ar fi ora la care acesta doreste sa ia contact cu tine, chatbot-ul ii sta la dispozitie cu raspunsuri instant. In acest mod, relatia dintre afacerea ta si potentialul client se va imbunatati.

2. Atragerea de noi potentiali clienti prin chatbot

Folosind retele de socializare ca Facebook si Messenger, unde sunt peste 10 milioane de utilizatori romani activi lunar, afacerea ta poate ajunge mai usor la potentialii clienti prin chatbot.

Acest instrument poate fi implementat pe site-ul companiei tale, de unde va face legatura cu celelalte medii de comunicare. Mai apoi poti oferi cadouri, reduceri sau diverse informatii prin mesajele transmise de chatbot.

3. Chatbot = Call-Center modern

Pentru ca poate raspunde la intrebarile potentialilor clienti non-stop, chatbot poate prelua functiile unui Call-Center. Mai mult decat atat, acest instrument poate prelua diverse sarcini ale departamentului de HR. Sistemul de automatizare al comunicarii este in legatura permanenta cu persoanele care doresc ceva de la afacerea ta.

4. Stimularea vanzarilor

Ai inregistrat deja noi potentiali clienti, iar acum este timpul sa ii faci sa le creezi un mediu propice  achizitionarii produsele sau serviciile oferite de afacerea ta.

Chatbot afla nevoile potentialilor clienti, apoi le ofera acestora exact ce isi doresc. Personalizarea este una dintre primele 3 tendinte ale marketingului in 2020, iar chatbot exact asta face!

Personalizeaza ofertele pe baza nevoilor, iar potentialii tai clienti se vor simti speciali.

5. Gamification

Intr-o era in care jocurile sunt la putere, chatbot introduce conceptul de gamification in procesul de comunicare. In acest mod, toata interactiunea devine mai prietenoasa, iar potentialii clienti se vor simti mai aproape de afacerea ta.

QUIZ, GIVEAWAY, WHEEL OF FORTUNE – sunt doar cateva exemple folosite cu succes intr-un chatbot care incurajeaza gamification. Si toate pot facilita comunicarea cu persoanele care sunt interesate de compania ta!

Deci, de ce folosesc marile companii chatbot?

Marile companii au inteles aceste avantaje pe care le ofera noul instrument de automatizare al comunicarii. Au inteles ca trebuie sa se apropie de potentialii clienti si ca trebuie sa creeze relatii de incredere cu acestia.

Daca vrei sa vezi o privire de ansamblu asupra a ceea ce inseamna marketingul conversational si chatbot, te invit sa citesti articolul: Trendul anului 2020. Marketing Conversational.

Cu drag,
Claudiu de la RoboMarketing