Trendul anului 2020. Marketing conversational
Un subiect care sta pe buzele celor mai mari oameni de marketing din lume: Marketingul conversational
Cea mai simpla definitie a marketingului conversational il pozitioneaza ca fiind acea parte a marketingului digital care se refera la conectarea dintre o firma si potentialii sai clienti prin intermediul diverselor canale de comunicare (email, SMS, mesagerie, Whatsapp, Facebook Messenger etc.), cat si de sisteme automatizate de comunicare, numite chatbot.
Marketing conversational si
trenduri ale anului 2020
Cele mai populare predictii in marketing pentru anul 2020 fac referire la personalizare si la inteligenta artificiala.
Personalizarea este un trend deoarece, intr-o lume in care suntem inconjurati de tot mai multe firme si branduri, este greu ca firma noastra sa iasa din multime si sa se faca auzita. Prin personalizare, potentialii clienti se vor simti mai aproape de brandul nostru si vor capata incredere in el.
Inteligenta artificiala este prezenta, acum, in aproape toate domeniile, de la productie la servicii. In marketing, inteligenta artificiala are rolul analizarii comportamentelor utilizatorilor in mediul online si trimiterea catre acestia a produselor pe care si le doresc sau de care au nevoie.
Ce este un chatbot?
Chatbot imbina aceste doua trenduri ale anului 2020. Fiind un instrument al marketingului conversational, reuseste sa combine cu succes personalizarea si inteligenta artificiala iar potentialii clienti simt un sentiment de proximitate si de incredere pentru firmele care il folosesc.
Chatbot se poate folosi pe mai multe platforme, insa cea mai populara este Facebook Messenger. In Romania, pe Facebook sunt peste 10 milioane de conturi active, astfel poti ajunge la mai mult de jumatate din populatia Romaniei in acest mediu.
Poti raspunde intr-un mod automatizat, instant si non-stop persoanelor care intra in contact online cu firma ta. Poti afla nevoile acestora intr-un mod care sa nu ii deranjeze, apoi poti stimula vanzarea de produse sau servicii pe care le detii prin oferirea exacta a ceea ce respectivele persoane isi doresc. Si totul prin chatbot!
Chatbot nu este un simplu
canal de comunicare
Mai mult, chatbot nu este un simplu canal de comunicare, ci acesta incurajeaza si potenteaza si alte canale ale marketingului conversational: email, SMS, mesagerie etc.
Chatbot aduna potentialii clienti intr-o baza de date, afla ceea ce ii framanta pe acestia, apoi comunica cu ei (prin Facebook Messenger, prin email sau SMS, functie de alegerea acestora) pana cand se simt pregatiti sa achizitioneze de la tine.
Este un avantaj faptul ca, in Romania, costurile crearii unui astfel de sistem automatizat de comunicare si asistenta virtuala (chatbot) sunt scazute. Practic, oricine care isi permite o investitie lunara de 100 de dolari poate obtine un instrument care sa ii faca pe oameni sa fie mai aproape de firma sau brandul lor!
Cine detine un chatbot?
La nivel global, foarte multe companii folosesc deja acest sistem: Spotify, Whole Foods, Sephora, Mastercard, The Wall Street Journal si chiar Booking si KLM Airlines.
In Romania, chatbot este folosit de companii precum KFC, Tikaboo, Editura ACT si Politon si chiar de Lorand Soares Szasz. (afla de aici de ce il folosesc marile companii!)
In conditiile de fata, in Romania, noul sistem de comunicare automatizat nu este folosit la potentialul maxim, asa ca nu pierde trend-ul si fii urmatoarea firma care il implementeaza si castiga teren!
Cu drag,
Claudiu de la RoboMarketing