Messenger Marketing, unealta puternica pe care vei dori garantat sa o folosesti
Te rog sa te uiti cu atentie la graficul de mai jos si sa-ti pui intrebarea ce reprezinta:
Daca ai ghicit ca este vorba despre lead-uri castigate din piata rece pentru un business de tip e-commerce, felicitari!
1618 potentiali colaboratori/clienti in 54 de zile, asta DA exemplu puternic despre ceea ce inseamna Messenger Marketing!
Doresti sa iti dezvolti afacerea cu Messenger Marketing?
Nu faci nici o greseala: Facebook Messenger Marketing este un canal urias de marketing pentru toata lumea – vanzatori, antreprenori, consultanti, agentii de servicii, companii de comert electronic, magazine diverse, personalitati publice si celebritati, organizatori de evenimente si multe altele.
Toata lumea poate beneficia de integrarea Facebook Messenger in strategia sa de marketing. Si avand in vedere cat de rapida este dezvoltarea Messenger Marketingului, cu cat mai devreme, cu atat mai bine.
Daca nu vrei sa pierzi cea mai mare oportunitate de marketing de pana acum, primul pas este sa ai propriul tau robot de chat.
De ce?
Daca exista un lucru pe care il pot ghici cu usurinta despre tine, este acela ca vrei mai multi clienti si ca trebuie sa fii mai apropiat de acestia, exact acolo unde sunt ei deja prezenti.
Dupa cum ai observat cu toate ca inca folosim cu succes e-mailuri, ne apropiem din ce in ce mai mult de aplicatii de tip Messenger, precum ar fi Facebook Messenger si WhatsApp, pentru a pastra legatura cu prietenii, familia si chiar cu firmele.
Este cel mai rapid, mai usor si mai convenabil mod de a ajunge la cineva.
Este de mirare, deci, de ce Facebook Messenger Marketing este cel mai interesant nou canal de marketing?
Priveste cat de repede aplicatiile de mesagerie depasesc retelele sociale in utilizatorii activi lunar:
Abruptul acestei curbe ar trebui sa iti spuna ceva: aplicatiile de mesagerie au un succes fenomenal in randul utilizatorilor de Internet. Sunt foarte usor si intuitiv de folosit.
Inainte de a sari la viitorul Messenger Marketing, am sa iti vorbesc despre ce este si de ce este atat de important ca afacerea ta sa inceapa sa o utilizeze pentru a se conecta cu clientii tai.
Ce este Messenger Marketingul?
Messenger Marketing este o modalitate noua si din ce in ce mai populara de a comunica cu (potentialii) colaboratori(i) si clienti(i).
Iar toate graficele au demonstrat ca acest canal de marketing se mandreste cu un angajament mai bun decat orice de pana acum, fie ca este e-mail, social media sau orice altceva.
Deci, ce inseamna asta? Foarte simplu, inseamna ca atunci cand le trimiti acestora un mesaj pe Facebook Messenger, mai multi oameni il vor deschide, citi si interactiona cu mesajele tale.
Iar aceste mesaje pot fi live (de exemplu, o conversatie in timp real intre tine si ei) sau pot fi automatizate, utilizand un robot de chat.
Si spre deosebire de e-mail, mesajele Facebook sunt mult mai rapide si usor de raspuns. Tocmai de aceea, acestea inregistreaza rate de deschidere si de clicuri cu mult mai bune decat batranul e-mail.
Daca suna putin ca marketingul prin SMS, esti pe drumul cel bun.
Cu toate acestea, cu Messenger Marketing poti face multe lucruri pe care nu le poti face prin SMS, cum ar fi trimiterea mesajelor cu butoane de apel la actiune (CTA), GIF-uri animate, galerii de imagini si multe altele.
Practic, Messenger Marketing combina livrarea si atentia instantanee a SMS-urilor cu puterea de atractivitate si automatizare a e-mailului. Messenger se simte, de asemenea, mai personal decat e-mail, dar mai putin invaziv decat SMS.
Si, datorita atentiei pe care o are de la aplicatii cu vechime in piata (de exemplu ActiveCampaigne sau MailChimp) acum poti sa adaugi cu usurinta si automat contactele Messenger in lista de e-mailuri, sa le inregistrezi pentru un webinar si multe altele.
Ce poti face cu Messenger Marketing?
Frumusetea Messenger Marketing-ului este ca acum poti sa faci toate lucrurile pe care esti obisnuit sa le faci in eforturile tale de marketing si asta mult mai usor si mai eficient.
Cand cineva iti trimite un mesaj, va fi adaugat automat la lista ta de abonati pentru robotul de chat. Apoi, de acolo, poti sa-l adaugi in lista de e-mail si sa continui discutia si prin e-mail.
Poti sa ii trimiti continut despre afacerea ta, sa ii vinzi produsele, sa soliciti feedback si multe altele, totul nativ, in cadrul aplicatiei de messenger.
Abilitatea de a adauga butoane de apel la actiune pe clic in cadrul Messenger iti ofera libertatea de a personaliza Messenger marketingul-ul pentru orice afacere.
De exemplu, poti distribui usor cupoane de reducere catre acestia:
Sau poti recruta potentiali colaboratori:
De asemenea, poti utiliza robotul de chat pentru a-ti segmenta vizitatorii si pentru a afla care sunt interesele acestora, astfel incat sa le poti prezenta recomandari relevante si personalizate despre produse:
Sau, pur si simplu poti utiliza un robot de chat pentru a livra informatie de calitate:
Companiile de comert electronic folosesc marketingul prin mesagerie pentru a trimite mesaje de tip „recuperare client card abandon” sau “trimiterea confirmarilor de cumparare/feedback”, permitand astfel rezolvarea la timp si rapid a problemelor aparute.
Desigur, deja poti face toate acestea prin e-mail. Dar e-mailul deja este simtit ca fiind rece si impersonal, si chiar si cele mai bune departamente de marketing de e-mail din lume au doar sub 30% rate de deschidere a mesajelor trimise astfel.
In schimb, mesajele de pe Facebook ofera clientilor tai interactiuni personale, unu-la-unu, cu rate de deschidere in prezent in jurul valorii de 85%. Si daca au o intrebare, tot ce trebuie sa faca este sa iti dea un mesaj si ii vei putea raspunde imediat!
Si, pana la urma, asta este ceea ce este atat de important la Facebook Messenger Marketing. Iti ofera toate automatizarile pe care le poti dori, dar intr-un mod care este mult mai personal. In consecinta, iti ofera posibilitatea sa dezvolti o relatie mai profunda cu clientii si colaboratorii tai.
Messenger devine rapid un canal principal pentru companii
In acest moment, Messenger Marketing este inca nou. Domeniu de nisa. Necunoscut pentru majoritatea oamenilor.
Nu a devenit un canal comun de comunicare si marketing.
Cel putin nu inca. Repede insa acest lucru se va schimba si toate acestea vor fi diferite.
Toata lumea se asteapta ca Messenger Marketing sa-si continue cresterea exploziva. Iar spatiul de Messenger Marketing va fi chiar mai mare decat oricine asteapta.
Retine, este o platforma ideala pentru conversatie.
Oamenii o folosesc deja si au incredere in ea.
Si are avantaje mari pentru companiile care doresc sa tina legatura cu clientii lor.
Lucrul minunat despre Messenger Marketing este ca este atat de incredibil de versatil. Initial a fost gandit ca alternativa la e-mail.
Dar, pe masura ce continua sa creasca si sa se dezvolte, companiile incep sa realizeze cat de multe alte roluri pot fi indeplinite cu succes de catre un robot de chat.
Poate fi o alternativa la o aplicatie mobila. Poate fi o alternativa la chat-ul live. Poate fi o alternativa la un magazin de comert electronic, insa cu o experienta de shopping mai intuitiva si mai confortabila.
Adevarul este ca nu va mai fi mult timp inainte ca Messenger sa devina o alternativa la un intreg site!
In curand, companiile vor incepe sa trimita clientii direct la Messenger pentru comunicare, preferand-o prin apeluri telefonice si prin e-mail, deoarece acolo vor fi stocate datele despre clienti. Si deoarece marketingul Messenger face atat de usor de urmarit cu cei care au stat de vorba cu dvs., va contribui la imbunatatirea ratelor de inchidere si la imbunatatirea serviciilor pentru clienti.
Messenger Marketing se va muta spre experiente mai interactive
Cand Messenger Marketing a sosit prima oara, oamenii l-au vazut ca pe un alt canal de conectare cu audienta lor.
Si au folosit-o in acelasi mod in care utilizau e-mail marketing: ca o modalitate de a colecta abonatii si de a trimite date legate de marketing.
Asta e ok. Nu este nimic in neregula cu asta.
Dar Messenger Marketing are potentialul de a face mult mai mult. Pentru a fi mult mai puternic.
Si pentru a realiza adevaratul potential aici, trebuie sa inveti cum sa profiti de caracteristicile mai puternice ale Messenger Marketing.
Cei care vor adopta aceasta metoda din vreme vor fi mult mai castigati
Cel mai bun moment pentru a investi in Messenger Marketing si sa profiti la maxim de forta lui este chiar acum.
Doar gandeste-te - daca te-ai putea intoarce in timp de 10 ani si sa incepi sa investesti in marketingul prin e-mail si sa iti construiesti o lista uriasa de abonati prin e-mail INAINTE ca e-mailul sa devina prea saturat asa cum se intampla astazi ... cat de valoroasa ar fi fost in ultimul deceniu?
Ei bine, acel moment pentru Messenger Marketing este ACUM.
Daca incepi acum cu Messenger Marketing vei fi cu cativa ani inaintea concurentilor tai.
Vei fi printre liderii din spatiul tau.
Dar daca nu ... daca astepti 3-5 ani ... daca astepti pana cand Messenger Marketing este atat de mare incat nu vei avea de ales decat sa intri in ea ...
Atunci va fi prea tarziu. Vei juca fortat de imprejurarile pietei si te vei stradui sa iesi din marea competitorilor care au stabilit deja o prezenta pe Messenger.
Deci crede-ma... nu mai astepta. Timpul tau si al robotului tau de chat este acum.
Cu drag,
Adrian de la RoboMarketing