De ce sa alegi implementarea unui chatbot pentru afacerea ta?

chatbot afacerea ta

Specialistii recomanda folosirea chatbots pentru o comunicare mai buna si mai eficienta cu clientii si pentru ca reprezinta nu doar prezentul ci si viitorul in marketing.

Intrebarea momentului nu este daca ar trebui sau nu sa ai si tu un chatbot pentru afacerea ta, ci cum poti avea un chatbot bun si eficient.

Daca totusi te intrebi de ce ai alege sa folosesti un chatbot, iti oferim noi cateva motive, din experienta.

Ce beneficii iti aduce un chatbot?

In zilele noastre putem spune ca avem doua monede de schimb cu putere mare de cumparare si cu influenta: banii si timpul.

Ne dorim sa castigam bani si sa avem totodata timp sa ne bucuram de ei, nu-i asa?

Doua dintre beneficiile pe care le aduce un chatbot sunt chiar lucrurile pe care ni le dorim cu totii:

  • Te aduce mai aproape de clienti si folosit corect poate creste conversiile, respectiv vanzarile.
  • Te ajuta sa automatizezi si eficientizezi relatia cu clientii, astfel incat sa castigi timp fie pentru tine sau pentru alte arii ale afacerii care iti necesita atentia.

Cum te ajuta un chatbot sa obtii vanzari?

Una dintre principalele frustrari ale clientilor, cand vine vorba de interactiunea cu pagina de Facebook sau site-ul unui business, porneste de la faptul ca nu reusesc sa gaseasca informatii de baza sau raspunsuri la intrebari simple.

Daca informatiile pe care clientul le cauta pe site nu sunt disponibile repede si usor, sunt sanse foarte mari ca el sa inchida site-ul si sa renunte la ideea de a cumpara.

Am mai discutat despre cateva dintre avantajele pentru business si clienti si intr-un articol precedent.

E vorba despre experienta oferita clientului

Atunci cand un client are mai multe variante pentru achizitionarea unui produs, de multe ori diferenta nu o face atat de mult pretul, cat o face experienta de cumparare.

Un chatbot este cel care poate crea pentru tine si clientul tau aceasta experienta de cumparare pe care el o si-o doreste.

De cele mai multe ori, atunci cand un client acceseaza site-ul sau pagina ta de Facebook, e in cautarea unor raspunsuri, are nevoie de o solutie sau de informatii si doar apoi, statistic vorbind, e in cautarea unui contact uman.

Odata ce ai acoperit principalele sale nevoi prin intermediul unui chatbot, sansele ca el sa aprecieze experienta si sa cumpere cresc.

Care e principalul tau avantaj? Tu esti cel care construieste experienta clientului si alege sa-l indrume prin calatoria sa.

Prin felul in care construiesti secventa de intrebari si raspunsuri a chatbot-ului poti sa directionezi clientul catre produsele si serviciile pe care doresti sa le evidentiezi.

In plus, tocmai pentru ca tu iti cunosti clientul cel mai bine, stii ce nevoi, intrebari si frustrari are, astfel incat sa le poti adresa direct prin intermediul chatbot-ului, e posibil sa nici nu mai simta nevoia unei interactiuni umane.

Daca vrei totusi sa intampini si aceasta posibila obiectie a clientilor cand vine vorba de interactiunea cu un chatbot, poti alege sa ai si o persoana dedicata care sa intervina atunci cand nevoile clientului depasesc in vreun fel capacitatea chatbot-ului.

Cel mai simplu mod de a face asta? Solicita-i clientului un numar de telefon de contact si spune-i in cat timp va reveni cineva catre el pentru a-i oferi suport.

Daca esti in cautare de inspiratie, gasesti in articolul despre metode prin care poti ajunge cu usurinta la clientii tai.

Cum te ajuta un chatbot sa obtii timp?

Ai putea crede ca dezvoltarea unui chatbot este o pierdere de timp, ca trebuie sa fii un dezvoltator cu experienta pentru a face asta de unul singur si ca nu e nimic mai mult decat o automatizare.

Totusi, timpul petrecut pentru dezvoltarea unui chatbot este cu siguranta unul bine investit, nicidecum pierdut si poti face asta cu usurinta fara sa fii dezvoltator, daca urmezi cateva instructiuni simple.

Timp este ceea ce isi doresc si clientii. Un timp cat mai scurt de raspuns, ceea ce, in lipsa unui chatbot, inseamna ca tu sau unul dintre colegii tai trebuie sa fiti mereu conectati si sa raspundeti cat mai repede, uneori si in afara programului de lucru.

Un chatbot in schimb e disponibil 24/7, cu toate informatiile de care clientul ar putea avea nevoie si poate chiar sa initieze el o conversatie, daca nu o face clientul.

Asta inseamna ca persoana care avea rolul de a raspunde clientilor pe chat-ul de pe site sau de pe pagina de Facebook poate acum sa se concentreze asupra altor task-uri si castiga timp fie pentru a sustine dezvoltarea afacerii, fie pentru sine - in afara orelor de program.

Bineinteles ca vor fi clienti care vor dori in continuare sa trimita emailuri sau vor prefera sa discute la telefon, insa numarul lor va fi destul de redus atat timp cat chatbot-ul le ofera raspunsuri la cele mai frecvente intrebari si le inspira incredere.

E ca si cum ai avea un asistent personal virtual, pregatit mereu cu cele mai bune raspunsuri pe care le livreaza in cel mai scurt timp posibil. Poti sa ii dai si un nume pentru a fi mai prietenos, asa cum am facut pentru clientii nostri de la Act si Politon si a lor asistenta virtuala, Poly.

Chatbots reprezinta mai mult decat un trend

Spuneam ca chatbots sunt viitorul si ca nu spunem noi asta, ci o spun specialistii.

De ce nu e doar un nou trend in marketing? Pentru ca reusesc sa aduca eficienta si calitate acolo unde avem mai mare nevoie de ea - in relatia cu clientii, iar aceasta nevoie nu va disparea prea curand.

Au si o superputere - faptul ca sunt adaptabili si customizabili. Asta inseamna ca putem crea experiente pentru clienti fara a le cere sa descarce o noua aplicatie, chiar acolo unde isi petrec ei cel mai mult timp - in aplicatiile de mesagerie.

Totusi, exista si un „dar” in povestea chatbots.

Da, un chatbot te ajuta sa cresti vanzarile si sa economisesti timp valoros, DAR doar daca este foarte bine construit!

Nu este suficient sa alegi sa folosesti chatbots doar pentru a fi in tendinte. E important sa il configurezi corect, astfel incat experienta clientului, cea care spuneam ca face diferenta intre a cumpara si a renunta, sa fie una placuta.

Webinarul gratuit ABChatbot iti ofera toate informatiile de care ai nevoie pentru a pune bazele unui chatbot, in doar 40 de minute.

Ce poate transforma experienta cu un chatbot intr-una neplacuta?

Daca atunci cand folosim email marketing clientii pot cu usurinta sa filtreze emailurile nedorite, sa se inscrie cu o adresa de email pe care nu o folosesc frecvent sau chiar sa ignore emailurile, atunci cand vorbim de chatbots si abordarea clientilor prin mesaj direct, lucrurile sunt destul de diferite.

Cati dintre noi pot rezista ideii de a avea mesaje necitite in messenger? Foarte putini!

Asta inseamna ca in momentul in care trimiti prea multe mesaje folosind un chatbot, e foarte posibil ca multi dintre clienti sa se dezaboneze din cauza volumului.

O alta nemultumire poate veni din faptul ca chatbot-ul nu reuseste sa inteleaga corect ce are clientul nevoie. De ce? Pentru ca nu a fost configurat corect sau la un nivel suficient de avansat, incat sa poata intelege si rezolva situatiile cu care se confrunta clientul.

Si nu, aici nu este vorba despre o configurare corecta doar din punct de vedere tehnic, ci mai mult din punct de vedere conversational.

Mai exact, e nevoie de un nivel ridicat de intelegere a interactiunii pe care o au clientii cu brandul tau - ce isi doresc de la tine, ce le poti oferi proactiv si ce situatii pot intampina.

Cu cat iti cunosti clientii mai bine, cu atat iti va fi mai usor sa ai un chatbot performant. Si cine sa-i cunoasca mai bine decat tine, omul din spatele afacerii?

Daca inca nu te-am convins ca ai nevoie de un chatbot, ti-am pregatit un chestionar si o serie de demo-uri care te ajut sa decizi daca un chatbot e potrivit pentru tine!